Kovász készítése

2016.07.13 08:37

A kovász nélkülözhetetlen, ha kovászos kenyeret akarunk sütni. Nem rendelkezem nagy gyakorlattal a kovászkészítés területén, de gyakorlom és a tapasztalataimat szeretném itt megosztani veletek.

Tudtátok például, hogy nem is olyan egyszerű kovászt készíteni? Némelyik leírás annyira egyszerűnek mutatja, hogy ha nem olvasol még jobban utána, akkor biztosan elrontod. Ezt-azt kihagynak a leírásokból, így már párszor befürödtem a kovász készítéssel!

Én most összeszedtem nektek az előtanulmányaim és a gyakorlati tapasztalataim által kikísérletezett, kitűnő minőségű kovász receptjét:

1.       keress egy szép tiszta befőttesüveget tetővel

2.       teljes kiőrlésű liszt kell hozzá

3.       mindig langyos vizet használj (próbáltam hideg vízzel, nem sikerült)

4.       langyos vagy meleg helyen érleld (én elsőre a spájzba tettem, sötét, hűvös helyre, hogy meg ne romoljon! Hehehe)

Lássuk, hogy készül:

1.       A befőttesüvegbe tegyél 3 evőkanál teljes kiőrlésű lisztet és 3 evőkanál langyos vizet. Keverd össze és hagyd meleg vagy langyos helyen 2 napig. Teheted például a hűtő tetejére, hátra, ahol kijön a meleg levegő a hűtőből. Vagy télen a radiátorra. Ötletelj! Ilyenkor nyáron mindenütt meleg van, nem kell sokat vacakolni.

2.       Két nap múlva megismételjük az első lépést, de már csak 24 órát kell állnia! (Ha ekkor leveszed a tetejét, akkor olyan hangot ad, mint a szénsavas víz).

3.       Ha letelt a 24 óra, akkor 10 dkg lisztet adjunk hozzá és kb. egy deci langyos vizet, keverjük össze, majd megint hagyjuk 24 órát állni.

4.       A következő napon kész a kovászunk. Mérjük ki a megfelelő mennyiséget. A többit betehetjük most már a hűtőbe, ha nincs rá szükségünk. Felhasználás előtt ki kell venni a hűtőből és újra etetni kell, ahogy fentebb leírtam.

Jó sütögetést kívánok Mindenkinek!

Kovászos kenyér receptje: Kovászos kenyér házilag

—————

Vissza