Kötött zsebkendő tartó

2016.02.22 10:22

Hogy haladtok a fordított kötés gyakorlásával? Biztosan már nagyon jól megy:-)

Most ezt a csinos kis zsebkendő tartót készítettem el, hogy egy kis inspirációt nyújtsak Nektek! Holnap újabb mintával ismerkedünk, de ma még gyakorolhatjátok a fordított kötést!

Szóval csak fordított szemekkel készítettem a képen látható zsepitartót. Ha Te is elkészíted, ezentúl nem kell a táskában turkálnod egy-egy gyűrött zsepiért, hanem egy ilyen csinos kis tartóban tárolhatod őket.

A zsebkendőtartót huszonöt szemmel kezdtem és annyival is vittem végig. A magassága pedig 12 cm. Mikor elérted ezt a magasságot, akkor el kell dolgozni a tűn lévő szemeket. 

Így kaptál egy téglalapot. Kb. az egyharmadánál hajtsd fel és az oldalait varrd össze. 

Én ezt nem tűvel és cérnával szoktam (de azzal is jó), hanem horgolótűvel és magával a pamuttal, amivel kötöttem.

Ezt a következő képpen csinálom: a fonalat (ha nem maradt meg a kötés elején felesleges fonal) áthúzom a kötés alján és megkötöm, majd elvágom kb. 10 cm-nél és ezután ide-oda áthúzom a fonalat a kötés oldalán a horgolótű segítségével, ezzel erősítve össze a két oldalt. Majd ezt a műveletet megismétlem a másik oldalon is.

 

Fekete selyemszalagból masnit készítek, amit a zsebkendőtartó közepére varrok.

Két kapcsot pedig a zsebkendő tartó elejére és a ráhajtandó részre varrok, hogy be tudjam zárni.

Teszteljétek a tudásotokat! Nem lehet elrontani és ajándéknak sem utolsó! Szép napot kívánok Nektek, szeretettel!

 

—————

Vissza