Hókifli

2015.12.13 17:49

Ez már megint egy pofonegyszerű és nagyon finom sütemény. 

Kiskoromban nagymamám sokat sütött ilyet. Mikor nagyobb lettem akkor pedig már én is segíthettem és nagyon szerettem, hogy segíthetek Neki. Az egész lakást átjárta a finom vanília illat. Nekem mindig ez jut eszembe mikor ezt a finom sütit készítem. 

A hozzávalók: 40 dkg liszt, 20 dkg vaj vagy margarin, 1/2 csomag sütőpor, 5 dkg cukor, 1/2 citrom leve, kb. 1 dl tejföl, csipet só.

15 dkg lekvár ( ha van otthon finom, házi szilvalekvár, ami már megkeményedett, ha nincs, akkor bolti sütésálló lekvár), vaníliás cukorral elkevert porcukor bőven egy tálban!

A hozzávalókat a lekvár és a vaníliás porcukor kivételével jól összegyúrjuk. Fél centi vastagra kinyújtjuk és közepes pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Minden korong közepére egy kis lekvárt teszünk és kifli formájúra hajtogatjuk (ez egy picit nehéz). Előmelegített sütőben, közepes lángon világosra sütjük (kb. 10 perc) és még forrón megforgatjuk a vaníliás porcukorban (azért kell még forrón, mert így jobban rátapad a porcukor). Én villával szoktam megforgatni a porcukorban és így azzal ki is tudom venni belőle. Mielőtt bedobozolod, várd meg, hogy kihűljön, különben megnedvesedik a párától és bepenészedik.

Nagyon jó sütögetést, próbálkozást kívánok és jó majszolást!

 

—————

Vissza