Hogyan is sűrítsük be a főzeléket?

2015.10.17 19:59

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem a főzelékféléket és a töltött káposztát is imádom. Mindegyik elkészítéséhez nélkülözhetetlen a jó rántás elkészítése. Mikor kezdő háziasszony voltam nagyon aggódtam, hogy jól tudom-e megcsinálni a rántást, hogyan is kell elkészíteni azt. Mindig figyeltem, hogy le ne égessem, persze sokszor odakapott, hiába minden figyelmem, de az évek alatt csak megtanultam, kitapasztaltam, hogyan is tudom elkészíteni megfelelően.

Most már bátran állíthatom, hogy csak a félelmem volt az, ami miatt időnként elrontottam, leégett vagy csomós lett, hiszen annyira akartam. Úgyhogy azt tudom javasolni nektek, hogy bátran vágjatok bele, legyetek lazák. Készítettem egy videót is ebben a témában, de sajnos többszöri próbálkozásra sem sikerült feltöltenem. De nem adom fel, amint sikerül, itt megnézhetitek.

Első lépésként készítsünk mindent a kezünk ügyébe. Szükségünk lesz egy kislábasra, lisztre, olajra, vajra vagy zsírra, pirospaprikára (ez nem minden rántáshoz kell, de a legtöbbhöz igen) és vízre. 

Tegyük fel a kislábast a tűzhelyre és a lángot kicsire állítsuk. Beleöntjük a lábasba a zsiradékot és felforrósítjuk. Ezután annyi lisztet kanalazunk bele, hogy krémes legyen az állaga, folyamatosan kevergetjük, hogy le ne égjen. Mikor szép világos vagy aranybarna, akkor lehúzzuk a tűzről. Pirospaprikával megszórjuk, összekeverjük, majd apránként annyi vizet öntünk hozzá folytonos kevergetés közben, míg csomómentes lesz és felhígul annyira, hogy könnyen ki tudjuk önteni pl. a főzelékbe. Viszont az sem jó ha túl híg, figyeljünk oda!  

Nagyon jó gyakorlást és tapasztalást kívánok mindnyájatoknak, szeretettel!

Igyekszem pótolni a videót.

 

Ha hasznosnak tartod a bejegyzést, ajánld másnak is. Ha felíratkozol hírlevelemre, nem maradsz le további hasznos írásaimról sem!

De szeretettel várlak benneteket facebook oldalamon is: Angyali Háztartás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

—————

Vissza