Házi gyúrt tészta készítése

2016.01.23 12:28

 

Ahogy azt valamelyik nap megígértem, most megosztom veletek a házilag készült, gyúrt tészta receptjét, amit a lebbencs leveshez használok.

10 dkg búzaliszthez 1 tojás és egy pici sót számolunk. Én most 20 dkg lisztet használtam (szeretek többet készíteni, mint amire szükség van. A száraz tészta szinte a végtelenségig eláll és nem biztos, hogy lesz időm gyúrni, amikor szükség van rá. Most van időm, így előre készülök).

  

Szóval a hozzávalókat összegyúrom, letakarom egy törlővel és békén hagyom egy fél óráig. Addig elfoglalom magam valami mással. 

Fél óra múltán felvágom három részre a tésztát (mindig kis darabokkal dolgozom, mert nekem úgy könnyebb), a tenyeremmel kilapítok egy részt és a nyújtófával kinyújtom. Természetesen a deszkát és a tésztát is mindig lisztezem, hogy ne ragadjon le a tészta. Aztán ezt megismétlem a többi darabbal is. A kinyújtott tésztákat tálcára teszem és a spájzba viszem. Ott száradhat kedvére. Mikor már jól megszáradt (néhány nap!) összetöröm kisebb darabokra, papírzacskóba teszem és amikor szükségem van rá, akkor előveszem.

    

A munka végén a deszkát letakarítom. Én a nokedli szaggató tologatójával szoktam, nagyon jól használható. Csak a tiszta deszkát rakom el!

 

Jó gyúrmázást mindenkinek, szeretettel!

 

—————

Vissza